|
Úloha
|
Cílová skupina
|
Cíle
|
Soubor
|
1
|
Půdy
|
Žáci kvarty
|
Žák porovná význam půdotvorných činitelů pro vznik půdy. Rozliší hlavní půdní typy. Shromáždí příklady devastace půd.
|
VY_32_INOVACE_01_2_01_BI1
|
2
|
Prahory a starohory
|
Žáci kvarty
|
Žák definuje jednotlivá geologická období a charakterizuje základní znaky těchto období.
|
VY_32_INOVACE_01_2_02_BI1
|
3
|
Vznik života
|
Žáci kvarty
|
Žák definuje podmínky na Zemi při jejím vzniku a popíše, co postupně vznikalo.
|
VY_32_INOVACE_01_2_03_BI1
|
4
|
Vývoj života I.
|
Žáci kvarty
|
Žák definuje biologickou evoluci a vysvětlí teorii Charlese Darwina.
|
VY_32_INOVACE_01_2_04_BI1
|
5
|
Vývoj života II
|
Žáci kvarty
|
Žák definuje zákonitosti dědičnosti a její vliv na evoluční nauku.
|
VY_32_INOVACE_01_2_05_BI1
|
6
|
Symbiotická Země
|
Žáci kvarty
|
Žák definuje pojem symbióza, popíše na příkladech a vysvětlí její důležitost pro vývoj života a živých soustav na Zemi.
|
VY_32_INOVACE_01_2_06_BI1
|
7
|
Prvohory
|
Žáci kvarty
|
Žák definuje dané geologické období a charakterizuje základní znaky tohoto období.
|
VY_32_INOVACE_01_2_07_BI1
|
8
|
Druhohory
|
Žáci kvarty
|
Žák definuje dané geologické období a charakterizuje základní znaky tohoto období.
|
VY_32_INOVACE_01_2_08_BI1
|
9
|
Třetihory
|
Žáci kvarty
|
Žák definuje dané geologické období a charakterizuje základní znaky tohoto období.
|
VY_32_INOVACE_01_2_09_BI1
|
10
|
Čtvrtohory
|
Žáci kvarty
|
Žák definuje dané geologické období a charakterizuje základní znaky tohoto období.
|
VY_32_INOVACE_01_2_10_BI1
|
11
|
Geologický vývoj České republiky I.
|
Žáci kvarty
|
Žák definuje geologický vývoj České republiky od prahor po čtvrtohory.
|
VY_32_INOVACE_01_2_11_BI1
|
12
|
Geologický vývoj České republiky II.
|
Žáci kvarty
|
Žák definuje geologický vývoj České republiky od prahor po čtvrtohory.
|
VY_32_INOVACE_01_2_12_BI1
|
13
|
Koloběh prvků a hmoty
|
Žáci kvarty
|
Žák definuje koloběh prvků v přírodě a vysvětlí to na příkladech.
|
VY_32_INOVACE_01_2_13_BI1
|
14
|
Kosmické vlivy
|
Žáci kvarty
|
Žák definuje Zemi jako součást Vesmíru. Popíše, co na Zemi působí a ovlivňuje ji.
|
VY_32_INOVACE_01_2_14_BI1
|
15
|
Geologická budoucnost Země
|
Žáci kvarty
|
Žák definuje geologickou budoucnost Země. Co mohou vědci popsat dopředu, co předpokládat a o čem neví.
|
VY_32_INOVACE_01_2_15_BI1
|
16
|
Vývoj člověka I.
|
Žáci kvarty
|
Žák definuje původ a vývoj člověka. Vyjmenuje rozdíly původních druhů od dnešního člověka.
|
VY_32_INOVACE_01_2_16_BI1
|
17
|
Vývoj člověka II.
|
Žáci kvarty
|
Žák definuje jednotlivé skupiny lidí od počátku jejich vývoje. Uvede příklady nálezů a pozůstatků.
|
VY_32_INOVACE_01_2_17_BI1
|
18
|
Voda
|
Žáci kvarty
|
Žák vysvětlí význam vody a problémy s jejím nedostatkem a znečištěním.
|
VY_32_INOVACE_01_2_18_BI1
|
19
|
Vzduch
|
Žáci kvarty
|
Žák definuje složení vzduchu, jeho význam pro život a definuje problémy znečištění.
|
VY_32_INOVACE_01_2_19_BI1
|
20
|
Krajina
|
Žáci kvarty
|
Žák definuje pojem krajina, popíše základní typy krajiny a její význam.
|
VY_32_INOVACE_01_2_20_BI1
|