Internetové objednávání stravy v kombinaci s programem Jídelna umožňuje usnadnění přístupu k objednávkám strávníka z pohodlí domova nebo zaměstnání. Stačí mít pouze k dispozici připojení k internetu a běžný prohlížeč webových stránek. K internetovým stránkám objednávání se běžně dostanete přímo z webových stránek vaší jídelny.
Přihlášení
Pro vstup k objednávacímu systému je nutno na výzvu prohlížeče zadat vaše uživatelské jméno a heslo:
Firefox:
Internet Explorer:
Pravidla pro vytváření údajů jsou následující:
-
pro první přihlášení je uživatelské jméno a heslo stejné
-
uživatelské jméno se zpravidla vytváří z prvních 5 písmen příjmení (kratší příjmení se vypíše celé) bez diakritiky (háčky a čárky) a k těmto 5 písmenům se připojuje evidenční číslo z programu Jídelna (k dispozici jej dává vedoucí jídelny). Např. Nováková Marie, ev. č. 109 = novak109, Šíp Karel, ev. č. 189 = sip189
Změna hesla
POZOR! Důrazně doporučujeme heslo změnit po prvním přihlášení do objednávkového systému.
Změnu hesla provedete v menu Nastavení. Zde je nutno zadat stávající heslo a 2x nové heslo a potvrdit volbou Změnit heslo.
Pokud se vám podaří zapomenout vaše nové heslo, můžete požádat vedoucí jídelny o vygenerování úvodních přihlašovacích údajů.
Objednávání
Internetové objednávky ve spojení s programem Jídelna přináší jedno omezení. A to je, že objednávky přes internet jsou přesnou kopií dat o uživatelích, která jsou posílána do terminálu, což znamená, že objednávky lze uplatnit jen v rozsahu 2 týdnů, tak jako v terminálu. Na druhé straně přináší neomezenost v místě, odkud objednáváte (nemusíte chodit tam, kde je umístěn fyzický terminál).
K objednávání můžete využít 3 pohledy na objednávky, které jsou z principu shodné, jen se liší uspořádáním a rozsahem prvků. Po přihlášení do aplikace se zobrazí pohled Denní. Zde je možno vpravo v kalendáři vybírat ze dnů, ve kterých je povoleno objednávat. Ty jsou barevně odlišeny od ostatních dnů (bledě růžová), v případě, že již máte ve dni nějaké objednávky, podbarví se políčko s jeho číslem modrou barvou (obr.1).
V levé části okna se zobrazuje seznam chodů s tlačítky, které umožňují zadávat/rušit objednávky, pokud jsou splněny podmínky ke změně objednávky. Jestliže je objednávání znemožněno, je možno zjistit příčinu. Umístěte kurzor myši nad název chodu, to způsobí otevření informační bubliny, a v ní se zobrazí informace o časech objednávek, výdeje a důvod znemožnění změny objednávky (např. objednávky jsou již uzavřeny). Pokud již máte jeden chod objednán, je nutné ho nejdříve zrušit a poté objednat chod druhý.
U tlačítek jsou také zobrazeny informace o počtu objednaných kusů, ceně chodu a popis jídla, které si objednáváte.