Ve dnech 24.-26. září jsme se zúčastnili třídenní exkurze do Brna. V úterý ráno jsme vyrazili autobusem do Brna, kde na nás čekala první zastávka a to v Anthroposu. Zde jsme měli možnost dozvědět se něco více o vývoji člověka a jeho zvycích v dávných dobách. Nejvíce nás asi zaujala maketa mamuta v životní velikosti. Dále jsme zde viděli výstavu nesoucí název Okouzlení Afriky, kde se nacházely obrazy, fotografie a předměty zobrazující život a kulturu v dnešní i dřívější Africe. Odtud jsme se přesunuli do našeho ubytování na kolejích Mendelovy univerzity v Brně.
Druhý den nás čekalo Mendelianum. Zde nám slečna vysvětlila, proč si například pan Mendel vybral ke zkoumání genetiky hrášek. Zpestřením této návštěvy bylo, že jsme si sami mohli zkusit získat DNA banánu. Odtud jsme zamířili na oběd a z něj jsme vyrazili poznávat krásy Brna. Naše kroky prvně zamířili na náměstí Svobody, kde se nachází brněnský orloj, který se ani zdaleka nepodobá tomu pražskému, přesto je velmi zajímavý. Dále jsme mířili na hrad Špilberk. Cestou na hrad jsme procházeli okolo brněnské kostnice a kostela sv. Jakuba, ke kterému se váže pověst o neslušném mužíčkovi. Ze Špilberku byl krásný výhled na celé Brno. Poslední zastávka byla socha markraběte Jošta Lucemburského na Moravském náměstí.
Technické muzeum bylo naplánované na poslední den exkurze. Zde jsme byli provedeni expozicí sportu, kde jsme se dozvěděli něco málo o veslařském sportu, cyklistice, šermu a motorismu v Brně. Po této teoretické části jsme měli možnost si vyzkoušet šerm nebo sedět na velocipedu a další sportovní zážitky, které expozice nabízela. Další částí prohlídky muzea byla stará auta, která pocházela hlavně z bývalého závodu Zbrojovka. Mohli jsme si také prohlédnout auta, ve kterých se vozili naši rodiče (či spíše prarodiče), když ještě byli dětmi. Poté jsme si sami prošli ještě expozici motorek a letadel. Po Technickém muzeu už nás čekal jen oběd a vlakem cesta domů.
Za třídu 4K Lucie Prchalová
Akce se konala v rámci pokusného ověřování projektu „Vzdělávací programy paměťových institucí do škol“.